Looney Tunes - Lola Bunny 1,2 DAN 3..: Bermimpi itu indah

mUkA bUkU

anda baik hati..click la ye..=)

saya Sayang kam0o sume~!

Meh bubuh link anda...nanti saya lawat melawat..=)

tolong saya taw...click sini..

Bermimpi itu indah

Assalamualaikum...

tetibe hati ni..
tergerak nak memuntahkan meluahkan cerita baru..haha

baru je sebentar tadi..
seorang sahabat saya..
cerita tentang 'ciri-ciri jejaka/gadis idaman'
selalu saya macam tak berapa tumpukan perhatian..
entah kenapa tajuk tu menarik minat saya...

dulu masa kecil..
selalu saya bercerita dengan kawan-kawan sebaya saya..
saya selalu mengimpikan..
bila dah besar nanti..
saya nak kahwin dengan Aaron Aziz...
dapat anak-anak yang comel..awww~..
oppss...itu tipu..haha
tak kenal pun lagi sape Aaron tu...ngeh3..=p

ni ciri-ciri lelaki idaman saya..(masa saya kecil la)
1 : BAIK HATI
2 : IKHLAS
3 : ROMANTIK
4 : TINGGI ILMU AGAMA
5 : HORMAT ORANG TUA
6 : KAYA
7 : HANDSOME
8 : PANDAI JAGA HATI
9 : JUJUR
10 : TOUGH

ni lah Mr. Perfect saya..
yup..ini semua cuma satu mimpi..
mimpi indah yang sangat mustahil akan jadi realiti..

then saya sedar..
kekadang..kita ni..
terlalu mengejar kesempurnaan...
sehingga kita melupakan..
kekurangan yang kita ada pada diri kita..

andai kata..
semua mahu memilih yang baik-baik..sempurna..elok..cantik..
bagamana pula yang yang kurang sempurna..kurang elok..atau kurang cantik?
adakah semua manusia di dunia ini sempurna tanpa ada cacat cela???
sudah pasti jawapan ny TIDAK~!..

kekadang kita lihat...
lelaki yang sangat kacak...
pasangannya tidaklah terlalu cantik..
dan gadis yang cantik...
pasangannya tidaklah terlalu kacak..
tetapi mereka tetap serasi...bahagia..dan gembira..
adilkan Allah...=)

memilih pasangan hidup bukanlah melalui luarannya sahaja...
tetapi hati budinya...keluarganya..
andai kita terlalu ingin memilih pasangan yang terlalu sempurna..
cuba kita lihat dan tenung diri kita..
cukup sempurnakah kita untuk pasangan yang terlalu sempurna?

perbaiki diri kita sebelum kita mengadili seseorang itu..
andai satu hari..
kita menerima jodoh yang tidak langsung menepati ciri-ciri yang kita mahu...
tapi..dalam mase yang sama..kita merasai kebahagian..
mungkin...itulah pasangan yang paling sesuai dan serasi untuk kita..
jodoh itu mengikut ketentuan Allah..=)

"Wanita-wanita yang keji diperuntukkan untuk lelaki yang keji. Dan lelaki yang keji diperuntukkan untuk wanita yang keji pula, dan wanita yang baik diperuntukkan bagi lelaki yang baik, dan lelaki yang baik diperuntukkan bagi wanita yang baik pula." (An Nur: 26) 

buat anda yang sedang berpacaran..dan sedang menanti hari2 bahagia..
terima lah pasangan anda seadanya..
andai anda ingin yang lebih baik..perbaiki lah diri anda..
jika suatu hari...jodoh anda terlerai ditengah jalan..
janganlah berputus asa..
yakinlah bahawa..Allah ingin menemukan anda dengan yang lebih baik dari sebelumnya..=)


p/s : buat renungan bersama..=D
ini sekadar luahan..coretan dan pendapat penulis saja...=p

4 comments:

azhar said...

yg penting sedap mata memandang...huhu

~Ree~ said...

=D...hee~...yup...

norehtoreh said...

hey rinduu zaman sekola rendah
cik ree sebuk hangat bercinta dgn
ustaz spe eyh ? lupa plak. adess xD

~Ree~ said...

rindu jugak~!!!
nak ddk sebelh kam0o n gosipgosipgosip~!!!..hehe
sape?ust johari ke?..lol~~
ak xb'cinta la dgn die..hahahaha~~~XP