Looney Tunes - Lola Bunny 1,2 DAN 3..: Bila...aku sudah dewasa...

mUkA bUkU

anda baik hati..click la ye..=)

saya Sayang kam0o sume~!

Meh bubuh link anda...nanti saya lawat melawat..=)

tolong saya taw...click sini..

Bila...aku sudah dewasa...

salam..
buat sume..readers....
time kasih sebab datang singgah ke blog saya yang memang tak seberape nie..
(^___^)v~~~~

hari ni...tak tahu kenape..
mood zaman kanak-kanak mengimbau secare tetiba...
ahhaa~~...mungkin zaman kanak2 saya...tak sebest anda semua..
tapi..bagi saya...itu kenangan yang sangat indah dan berharga..(t'comel juga~..ngeh3..)=p

dulu mase kecik2...
atuk nenek yang jaga..(saya panggl mereka 'mak' n 'bapak')
sebab mama nan ayah berada di perantauan...(eceh..cam luar negara)
mereka kat kedah...saya nan atuk nenek di selangor...
rumah persendirian di selangor..
abang2 yang tinggal...diorang da besar sikit dari saya..
tu yang saya kne tinggal nan atuk nenek..(ala...belakang rumah je pun..)..=p

mase kecik2 dulu...jiran2 yang sebaya2...atau besar skit dari saya...
semuanye laki taw...(sebab tu kecik2 cam tomboi skit..hihi)

mse cuti sekolah atau hujung minggu...
suke ikut abg yang atas saya n da geng..(tua 5thun)
macam2 taw saya maen dengan diorang...

contoh2...=D
maen kurik kundi...
maen guli...
maen polis entri
maen pondok2
masuk kebun..
cari belalang...
buat senapang kayu...

sume nie sangat BEST~!
tapi saya ni cengeng sikit..
kalau maen pape kalah..
mesti menangis...ahaha..(budak2)..=p

oleh sebab mereka sume laki2...
so kekreatifan mereka di tahap t'tinggi...(hyperbola je ni)
diorang wat pondok depan umah saya...
kire port geng b'kumpul la...
sangat shantekkk~!...(even diorg laki)
segala perancangan aktiviti akan dibuat di sini...hehe
kitorang buat p'kelahan la..(kat pondok tu je)
penah kitorang memasak beramai2...
buat nasi goreng+makan atas daun pisang...(sedap2
bahan2nye...setiap sorang dah dibahagi untuk bawa apa...
saya beli sosej...~!.bakar;pki daun bukan pakai arang...(pegi beli sendiri taw kat pekan naek basikal)
ahahaha...tapi pegi nan abang saya...=p
kosong tabung saya...wuuu~..(T_T)...tak delah...tipu jep..ngeh3..kompol duet..=)

kami jarang maen waktu malam...
sebab kawasan kami tuu sangat gelapp...tkuuttt~...(-___-)
before magrib..WAJIB~! da masuk rumah...hee~~

haaa....suke3..maen layang2..maen gasing...
tapi saya gak yang selalu kena pangkah...(T__T)
disebabkan saya paling kecik..(perempuan~!)
banyak aktiviti luar dan bahaya selamat yang tak dapat join...
abang saya tak bagi...huk3...

saya tak kesah pun..(yeke kau...=p)
haa~~..
dulu time kecik2...ske beli jajan...hehe
ala...dulu 20sen..30sen...murah~!..(^^,)
penah dengar tak 'ali baba'..'tora'..'jJ'..
macam2 lagi..beli sebab ade maenan je...
pastu maen ramai2..hihi...=D

dulu..benda nakal2 sangat takde la buat...(dengan muke tak bersalah)
setakat pi mandi banjir..panjat bumbung..terjun sungai...2 jela...
kalo nak cter pasal banjir nie...panjang betol~..haha
baikkan saya...=p..(pasan mood)..

banyak lagi...kalau semua nak cerita...
memang sejuta mukasurat tak cukup taw..(tipu je kau nie ye)..=p

semua tu dulu...
masa kecik2...
beza dengan sekarang..
budak2 sekarang...
maen PSP..b'FB..maen kereta kontrol..
susah nak dapat macam dulu...
kampung pun da jadi pekan...huihuihui..

sekarang dah dewasa..(sangat la)..=p..
abang saya pun dah kerja taw..
masing2 punya haluan...
rindu zaman kanak2 saya..(T_T)
terlalu banyak suka duka yang tak jemu untuk di kenang...



sume nie gambar dari en.google..saya pnjam je..hehe


p/s: wuuu...rindu seyh...(T__T)

No comments: