Looney Tunes - Lola Bunny 1,2 DAN 3..: Panggilan...(bahagian 2)

mUkA bUkU

anda baik hati..click la ye..=)

saya Sayang kam0o sume~!

Meh bubuh link anda...nanti saya lawat melawat..=)

tolong saya taw...click sini..

Panggilan...(bahagian 2)

2010, pemuda itu kini kembali, kembali ke tanah tumpah lahirnya pemuda ini ke dunia. berharap terdengar kembali sayup-sayup panggilan suara lelaki tua yang dibahasakan "bapak" oleh pemuda tesebut pada suatu ketika dahulu.

lelaki tua yang dipanggil bapak itu, bukan lah bapa kepada pemuda tersebut, tetapi merupakan datuk kepada pemuda itu. datuk yang sering bersama pemuda itu sewaktu kecilnya taktala ibu dan ayah pemuda itu berada jauh dimata. dialah yang membesarkan pemuda itu.

13/10/2010, jam 3 pagi, "han.. oh han!" lena tidur pemuda itu diganggu oleh suara panggilan. "han oh han! bangun han! cepat!" nada cemas dari si pemanggil. pemuda tersebut dalam sedar atau tidak dari lenanya cuba mengamati panggilan tersebut. ternayata bukan dari empunya suara yang biasa di dengari dahulu. "nape jie?" balas pemuda tersebut. "bapak dah tak ada." beritahu si pemanggil yang bernama jijie itu. "Innalilahi wa innalilahi ro'jiun" balas pemuda tadi..

segera dicapai seluar track berwarna biru dan disarungkan ke kaki. lantas menuju ke belakang rumah pemuda itu. menderu-deru jantung pemuda itu taktala kaki yang melangkah laju itu semakin hampir ke pintu rumah bapak. sesampai sahaja di rumah bapak, pemuda itu terlihat sekujur badan yang kurus berbaring diatas lantai. berselimut dan tertutup sehingga ke muka. lantas di buka selimut yang menutup wajah bapak. air mata cuba ditahan dari mengalir keluar di mata pemuda itu. "al-fatihah" pemuda itu membaca surah al-fatihah kepada bapak yang mula kaku keras dihadapannya dan diringi doa keampunan dan perlindungan dari Allah s.w.t. moga-moga roh bapak ditempatkan di kalangan orang-orang beriman.

panggilan itu..  panggilan itu sudah tidak kedengaran lagi. panggilan itu tamat pada tarikh 13.10.2010 jam 3 pagi. panggilan itu tidak mungkin bisa didengari lagi oleh pemuda tersebut.

bapak atau nama sebenarnya Haji Sahed bin Haji Abd Manan telah pergi buat selama-lamanya. menyahut panggilan yang Maha Kuasa. kerna mati itu benar. akhirat itu benar . syurga dan neraka juga benar.

*******************************************************

sehingga ke saat akhir pemergiaan datuk ku atau lebih selesa aku panggil bapak, aku bersamanya, sehingga la papan lahad dan tanah memisahkan aku dan dia.
semoga arwah bapak selamat di alam sana dan ditempatkan dikalangan orang-orang beriman
~Al-fatihah

p/s:kisah ini hasil nukilan abang saya sendiri...T____T
dirumah ini~..segala kenangan di abadikan..

No comments: