Looney Tunes - Lola Bunny 1,2 DAN 3..: Panggilan...(bahagian 1)

mUkA bUkU

anda baik hati..click la ye..=)

saya Sayang kam0o sume~!

Meh bubuh link anda...nanti saya lawat melawat..=)

tolong saya taw...click sini..

Panggilan...(bahagian 1)

"Han... oh han! han oooh han!" pagi yang hening itu dipecahkan dengan sahutan panggilan seorang lelaki tua. setia bersama basikal tuanya, lelaki tua itu berulang-ulang kali memanggil-manggil seseorang. pagi yg biru itu menjadi saksi gagahnya lelaki tua tadi berdiri dihadapan sebuah rumah yg terletak dihadapan rumah lelaki tua itu.

"han.. oh han! han tolong bapak tengokkan parit depan ni cepat". sambung lelaki tua itu yg lama berdiri diluar pintu. "hemm" balas suara didalam rumah tersebut. selang beberapa minit jendela rumah tersebut dibuka luas oleh seorang remaja. "kenapa pak? sangkut lagi ke?" jawabnya seolah-olah mengerti maksud lelaki tua itu sambil mengesat-ngesat muka dan matanya. ternyata remaja itu baru bangkit dari tidur.

"parit depan penuh. ada sampah sangkut kat batang paip takut pecah batang paip tu". balas lelaki tua. lantas remaja itu terus menuju ke parit yang terletak tidak jauh dari situ. bermulalah kerja-kerja pembersihan bagi membersihkan sampah yang tersangkut di batang paip. parit seluas 4 meter itu direnangi oleh remaja tersebut bagi membersihkan sampah-sarap yang tersangkut di batang paip itu tadi.

"han oh han!" panggilan di pagi lainnya dari lelaki tua yang sama. "minta hantar bapak ke klinik han" sambung lelaki tua itu.

"han ohh han!" jeritan perlahan lelaki tua itu di pagi lainnya.. begitulah rutin panggilan yang telah menjadi kebiasaan bagi remaja tersebut selama 18 tahun. panggilan itu sudah sebati dan lali di jiwa remaja tersebut.

kemudian remaja itu melangkah kaki ke IPTA. melakukan pertapaan ilmu pengaturcaraan selama 3 tahun. 3 tahun jua tidak kedengaran panggilan itu...

habis menuntut ilmu, kerna dimurahkan rezeki remaja itu mendapat tawaran bekerja di DCA KLIA. 1 tahun bekerja disana dan 1 tahun itu juga panggilan tersebut tidak kedengaran. dalam diam-diam kerinduaan pada suara panggilan tersebut bermain di jiwa remaja tersebut. kini remaja tersebut telah meningkat dewasa. 

No comments: