Looney Tunes - Lola Bunny 1,2 DAN 3..: kura-kura berlumba dengan arnab

mUkA bUkU

anda baik hati..click la ye..=)

saya Sayang kam0o sume~!

Meh bubuh link anda...nanti saya lawat melawat..=)

tolong saya taw...click sini..

kura-kura berlumba dengan arnab

aku/saya/kita...bukan la nak jadi penglipur lara malam ni..
cerite pasal perlumbaan ni da familiar sangat kan dengan korang..
hahahha..

senarnya...nak cerite pasal dinner aku malam ni...
(alamak~~...sal dinner pun nak kecoh)
ehem2..bukan nak kecoh k...
kongsi citer je...
aku punye blog...sukati la kan...
ish3...mohon maap ye...kekasaran bahasa berlaku...

berbalik pada makan malam aku ni...
cuba teka...aku makan apa??...
jeng..jeng...jeng....
nasi???
salah la...
steak???..
pergh...aku perut orang melayu lagi tau..
hahaha...
ok2...bagi pendek jela..(tak abes2 ayat sme)

aku makan sate a.k.a satay untuk dinner malam ni...
sangat sedap~~...mak aku kate..paling sedap kat area2 kulim ni...
daging lembu+ayam die sangat lembut...
rempah die memang meresap habis~~
yang aku suke...
sate ayam die tak ada banyak kulit...
almost...sume cume daging je...
sambal kacang die pun 'mabless'...
(kecur air liur tak??..)
hehehe...
30 batang kot...
(harga sebatang=4kupang)
so..ok wut...sangat berbaloi...

perut aku kenyang sate la ni...
dah lame jugak aku menngidam sate...
(padahal...jamuan raye gayong perdana aritu da makan)
tak kire gak..kali ni baru puas ati...ngeh3..

sebelum post ni tertullis..
aku pun pegi la melawat pakcik google...
die kate die sehat...
eyh..takde kena mengena...kui3...
aku cari la...
mane asal datang sate ni...
ooooooo...
hasil tanye pakcik google..
die kate...sate ni asalnya dari Jawa,Indonesia..
pedagang makanan jalanan yang mula buat...
kira2 awal abad ke19...
wooo...baru tahu....
terengat la rancangan Chef Wan dulu...
die pergi ke Jawa...
banyak orang meniaga sate ni kat tepi2 jalan...hee~

agak2..kat Malaysia...start ade sate ni...tahun bile ye...
hehehe...okla...nak merepek panjang pun tak boleh...
(ayah aku nak gune tenet)...

kla sume...jupe esok~!...-dalam blog ni la-
selamat malam~!..=)
ni la sate yang aku makan tadi...hui3..=p
 
betapa semangatnye model aku nie makan..hehehe...=)

p/s:gendang gendut tali kecapi..kenyang perut..suka hati...(boley la berlari pas ni..hehe)
 

No comments: